Forhandlingsteknik
Forhandling er 80% psykologi og 20% teknik. Enhver forhandling i salg bør tage afsæt i samme præmis: "Er den, jeg forhandler med, villig til at forhandle med mig en anden gang?!"
I forhandlingen sker der dog noget med følelserne og psyken. Mange får tunnelsyn og har udelukkende fokus på at "undgå at tabe", i værste fald, og "vinde" over den anden i bedste fald. Ingen af delene er gode i forhold til at pleje relationen med forhandlingspartneren.
Dit fremtidige salg er betinget af, at kunderne vil købe af dig igen, og at du har lønsomme forhandlinger. Hverken den gode relation eller lønsomhed udelukker hinanden, når du bruger god forhandlingsteknik og forhandlingspsykologi.
Giv dig selv og dine kommende forhandlinger den gave at flyve ind i forhandlingsteknikkens verden og bliv den bedste forhandler, du kan være - for din og dine kunders skyld!
- Uddannelsessted efter jeres ønske
- 7 timer
- 30.000 DKK
SalgsPiloternes forhandlingsteknik
Forhandlingsteknik og psykologi
Pris 30.000 kr. plus moms og kørsel.
Skræddersyet uddannelse til dig og din virksomhed
På ruten til forhandlingsteknik er der fremragende udsigt til topforhandlerens værktøjskasse og den psykologi, der påvirker forhandlinger.
God forhandlingsteknik definerer forhandling som: “At lave en aftale, hvor begge parter føler, de får mere ud af aftalen end den anden!”. De fleste uøvede og utrænede forhandlere fejler i reelt at forfølge det mål, når forhandlingen starter.
Selve teknikken er kun 20% af forhandlingen. Følelserne og det psykologiske aspekt er 80%. Uden grundig teknisk forberedelse, parret med viden om de følelsesmæssige påvirkninger en forhandling har både på dig og forhandlingspartneren, kommer de fleste til at lave "nulsum-forhandlinger" og forsøger at "vinde" en kamp i selve forhandlingen, mere end vinde gode relationer og forhandlinger i fremtiden.
Grundliggende er teknikken enkel. Du kan allerede nu hente vores forhandlingensskema, når du trykker her. Hør, hvordan du bruger den, 9 minutter inde i kapitlet "Kundemødet" fra bogen "Salgets Virkelighed", når du trykker her! "Salgets Virkelighed" er skrevet af SalgsPiloternes stifter og hovedunderviser Tony Evald Clausen.
Med blot 1 dags fokuseret undervisning i forhandlingsteknik vil grundlaget for mere succesfulde forhandlinger være lagt. Invester i at gøre dig selv og dine kolleger til de bedste forhandlere, I kan være.
Lad aldrig manglende kendskab til grundliggende forhandlingsteknik være årsag til dårlige forhandlingsresultater.
Salgets Virkelighed
FORHANDLING:
SalgsPiloternes stifter Tony Evald Clausen har begået en bog om salg. I kapitel 12: "Kundemødet" beskrives grundliggende forhandlingsteknik.
Køb bogen eller hør både kapitel 12 og hele bogen gratis i linket nedenfor. Bogen er skrevet som en håndbog til daglig opslag og er skrevet til sælgere af en sælger - lige ud af posen uden så meget snik snak!
- ★
- ★
- ★
- ★
- ★
Overblik
På rejsen mellemlander du på disse destinationer:
- Topforhandlerens værktøjskasse
- Forhandlingens psykologi
- Forhandling i den virkelige verden
- Forhandlingens blinde vinkler
- At forhandle fra en svag position
- Arketypiske fejl i forhandlingen
- Hvilke situationer du skal undgå
- Vejen til den drevne forhandler
- Forhandlinger fra den virkelige verden
- Hvordan man prutter (uden det lugter)
- Hvordan du kræver værdi og skaber værdi i forhandlingen
- Masser af forhandlingsøvelser
Hvad betaler du 30.000 kr. om dagen for?!
- Formøde med underviseren på indhold og udformning
- Indholdet bliver målrettet virksomheden og deltagerne
- Altid velforberedt, veloplagt og i god tid velankommen underviser
- Minimum 7 lektioner på dagen
- Videoteaser til deltageren. Så har de set giraffen og hørt om indholdet af dagen
- SP notesblogge & kuglepenne
- SP Flight Tag til alle
- Beslutningsledelse i plastfolie til alle
- SalgsPiloternes De 7 gode råd i plastfolie til alle
- Alt materiale på PDF til alle
- Deltagerne kan kontakte underviser for sparring og mere input i al evighed (i hvert fald så længe han lever)
- 1 times evaluering med underviseren efter indsatsen