Fyrtårn light house
Uddannelse

Købsledelse

Hvorfor undlader nogle kunder at købe, selvom behovet og budgettet er der, og de siger, at beslutningen er taget? Hvad skyldes kunders ubeslutsomhed, og hvad kan du gøre ved det?! Gå ombord på en rejse i beslutningspsykologi og købsledelse og bliv meget klogere på, hvordan du og dine kolleger kommer til at lede kunderne til en afklaret beslutning.

Pre-flight
101

Led kunderne til beslutningen

Pris 30.000 kr. plus moms og kørsel.
Skræddersyet
uddannelse til dig og din virksomhed

Hvorfor mislykkes meget af salgsindsatsen? Hvorfor undlader nogle kunder at købe, selvom behovet og budgettet er der, og de siger, beslutningen er taget? Hvorfor "forsvinder" nogle kunder sporløst, når de skal svare på et tilbud?

Det er en gåde for de fleste sælgere. Men når du bliver fortrolig med forskningen i beslutninger og beslutningsprocesser, bliver gåden løst. Ordet "Købsledelse" er SalgsPiloternes opfindelse og tager udgangspunkt i Sharon Drew Morgens "Buying facilitation" og Nobelprisvinder Daniel Kahnemans forskning i beslutningspsykologi.
Købsledelse er den proces, der sker inden sælger præsenterer produktet. Sælger forvandles til fødselshjælper og projektleder for en stund og laver først selve produktpræsentationen, når køber er afklaret med hvad, hvor, hvordan og hvor meget.

Kunder køber, når de har en oplevelse af:

  1. Overblik over købet
  2. Har taget beslutningen om at købe
  3. Har fået accept fra kulturbærere og interessenter
  4. Har resurserne til at købe (tid, penge, mandskab, plads)
  5. Forventer lille eller intet tab

Beslutningen om at købe har forbløffende lidt med dig, dit produkt eller prisen at gøre! Køb er så kompleks en proces, fordi det i realiteten er en forandring at købe noget fra en leverandør, man aldrig har købt fra før. Købsledelse er meget lig forandringsledelse. Sælgeren hjælper kunden til en erkendelse på, om man vil have en forandring eller ej.

Bemærk: Købsledelse er ingen garanti for et "ja" til sælgers produkt! Rigtig meget salgsindsats spildesufrugtbare processer, der ender i et reelt "nej", eller kunden "forsvinder" og er umulig at komme i kontakt med. Købsledelse er en metode, der sikrer dig mod tidskrævende "måske" og ubeslutsomhed hen imod en afklaring. En afklaring, der kan betyde enten "Ja" eller "Nej".

Købsledelse er en metode, der leder kunden til hurtigere afklaring på om og hvad, de vil have. Både du og kunden sparer tid og energi på ubeslutsomhed. 

Købsledelse er "at skynde sig langsomt" og være kundens navigatør i beslutningen - uanset om kunden lander på dit produkt eller ej - det er effektivt, loyalitetsskabende og langt mere tidsbesparende end traditionel præsentationsteknik og salgstaler.

Flyv med ud i Købsledelsens verden og opdag, hvor effektivt og hurtigt den giver resultater.

Læs eller hør mere om købsledelse

Salgets Virkelighed

En håndbog om alt det, der påvirker dig og dit salg.

KØBSLEDELSE:
SalgsPiloternes stifter Tony Evald Clausen har begået en bog om salg. I i kapitel 10 beskriver han indgående, hvad Købsledelse er.
Køb bogen eller hør kapitel 10 og hele bogen gratis i linket nedenfor.
Bogen er lavet som en håndbog til daglige opslag og er skrevet til sælgere af en sælger - lige ud af posen uden så meget snik snak!

Køb bogen
Bog 321 kr.
E-bog 123 kr.
5/5
Videoer

om købsledelse

Ultra kort introduktion til Købsledelse
Traditionel salg versus købsledelse
De fem spørgsmål der får kunden til at afdække sit behov
Guide til ledelse af beslutningen
Hvordan kunder tænker...
Kundemødet - Købsledelse
SalgsPiloterne foredrag publikum Tony i forgrund

Hvad betaler du 30.000 kr. om dagen for?!

  • Formøde med underviseren indhold og udformning
  • Indholdet bliver målrettet virksomheden og deltagerne
  • Altid velforberedt, veloplagt og i god tid velankommen underviser
  • Minimum 7 lektioner på dagen
  • Videoteaser til deltageren. har de set giraffen og hørt om indholdet af dagen
  • SP notesblogge & kuglepenne
  • SP Flight Tag til alle
  • Beslutningsledelse i plastfolie til alle
  • SalgsPiloternes De 7 gode råd i plastfolie til alle
  • Alt materiale på PDF til alle
  • Deltagerne kan kontakte underviser for sparring og mere input i al evighed (i hvert fald så længe han lever)
  • 1 times evaluering med underviseren efter indsatsen