Kapitel 7
Myter om salg
Myter om salg
Hør kapitlet gratis, når du trykker her!
Vi har alle en masse ideer om, hvad salg er. Mange af disse ideer er myter, der er lige så meget hold i som, at der findes enhjørninger og nisser.
I kapitlet "Myter om salg" gennemgår bogen de værste af myterne og argumenterer velbegrundet for, hvorfor det er myter.
Du opdager myterne bag:
- Prisen (det er nemlig ALDRIG kun prisen)
- Produktet (det gode produkt er ALDRIG nok)
- Markedets mætning (det bliver det aldrig)
- Budgetter (hvorfor kunderne har modvilje på at fortælle dig deres budget)
- Kunder (du TROR, du kan se, hvem der er potentiel kunde, og hvem der er en meget usandsynlig kunde - det kan du ALDRIG!! Nej, du kan ej)
- Rabatter (nej, du sælger meget sjældent på at give rabat, men du taber helt sikkert penge på det)
- Hvad er vigtigt i Business to business (det er andre ting, end vi tror)
- Alle brancher er ens (jo, de er så!)
- Relationer (relationsbaseret salg er noget vrøvl. Al salg er baseret på en relation, men det er ALDRIG nok at have en god relation for at kunne sælge)